Dutch | English

WOLFFMAN ALS SPREKER VAN UIT DE MUZIEK INDUSTRIE
‘motiverend en innoverend’

Jerry Wolff aka Wolffman is al sinds 1990 actief in de muziek industrie. Vanuit zijn ervaring als muziekproducer, labelhouder, manager, booker, publisher, event organizer en DJ spreekt hij regelmatig hierover bij bedrijven, opleidingen, universiteiten en tijdens evenementen, zoals Amsterdam Dance Event, Buma Music in Motion, Eurosonic/Noorderslag en Ibiza Music Summit.

Als muziekproducer heeft Jerry een CV met meer dan 2000 releases voor verschillende artiesten in verschillende genre’s, waaronder meer dan 200 chart-noteringen.

Op zijn CV vindt men hitrecords met artiesten zoals Snoop Dogg, Timati, Romanthony, Daft Punk, Conro, Rockwellers, Rod Temperton, Kevin Lyttle, Fat Man Scoop, Pitbull, Ross & Iba, Linda Wagenmakers (Eurovisie songfestival), Georgina Verbaan, Gordon, Replay, DeAnte, Freddy Moreira, Gizmo , Dark Raver etc.

Als DJ heeft Jerry een internationale carrière onder de naam Wolffman.

In 2016, 2017 en 2018 veroverde hij de nummer 1 positie in de DJ-Chart van ReverbNation.

Naast het produceren en DJ-ing is Jerry een uitstekende pianist.

Als ondernemer is hij de CEO van Wemusic Company met divisie’s zoals Redhead Agency (Booking & Management agency) Foxx Music Publishing  en evenementen zoals Red Carpet 500, The ADE DJ Marathon en Kingsize Festival.

Jerry vertelt zijn eigen muzikale levensverhaal maar ook over zijn ervaring omtrent de grote veranderingen in de muziek industrie waarbij hij deze sector als voorloper beschouwd in de algemene digitalisering van de wereldhandel.

Hij stelt dat wat de muziek sector is overkomen door middel van diensten zoals Napster, en later ook iTunes en Spotify, nu ook andere sectoren meemaken m.b.t. diensten zoals Uber, Airbnb en Alibaba en dat deze leering had moeten trekken met wat de muziek industrie in het begin van deze eeuw was overkomen.

Ook vertelt hij op opleidingen en universiteiten over het belang van een goede registratie van muziekwerken door componisten bij instantie’s zoals stichting Buma Stemra, Sena, Norma en wat muziek publishing nou werkelijk inhoudt.

Daarnaast maakt hij in zijn verhaal duidelijk dat muziek een bepaalde waarde heeft qua inspanning en investering en waarom het auteurs recht daarin zo belangrijk is.

De speech kan ook een zakelijk karakter hebben (bijvoorbeeld voor relaties of personeel). Jerry verbindt (persoonlijk) ondernemerschap met ontwikkeling, entertainment en levenslessen waarbij inspiratie de kern is.

Voor meer informatie:

jeanpaul@redheadagency.com
tel: +31 (0)35 71 22 760